Document made with Nvu                                                                                                                                            19/25

Ensimmäinen sivu        Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu

Matkakertomus 2006 (Alpit ja Korsika)

Päivä 18. Pratovecciosta Livornoon

22.6.2006.

Pratoveccio - Livorno 200 km.

Jaana:
Tulimme Liv-Or-No:hon (terveiset vaan Tommille ;-) ja etsimme hostellia, mutta eihän kauaa kuumassa helteessä jaksa ajella. Löytyi Miramare-leirintäalue jossa oli mökkejä. Otimme yhden, jossa oli oma keittiö, kaksi makuuhuonetta, vessa, patio, takana kuivausteline ja satelliittitelevisio. Kaksi yötä ollaan ja sitten lähdetään junaan. Nyt heti uimaan ja korttia pelaamaan, sitten nukkumaan.
Laura:
Matka meni nopeasti, oli aika kuuma mutta välillä tuuli. Illalla uitiin, katsottiin televisiota ja pelattiin korttia.
Kari:
Huone luovutettiin jättämällä avaimet oveen koska ketään ei enää paikalle tullut.

Alamäkeä aikamme liruteltuamme saavuimme alas kylään, josta jatkettiin "suorinta tietä" kohti Firenzen sivua kiertävää moottoritietä (SP74 => SS70 => SS69 => A1) ja edelleen - >Badia A Settino => "Strada Di Grande Communicazione FI-PI-LI" (moottoriliikennetie) => Livorno. Välillä näytti lupaavasti nousevan sadetta, mutta normaaliin tyyliin varttitunti koko ajopuvun päällepukemisesta aurinko porotti jälleen täydeltä terältään.

Ensin ajettiin sataman infoon (kiinni), sitten läheiseen tupakkakauppaan (josta saatiin ohjeet paperin kulmaan kun kaupunkikarttoja ei ollut myytävänä), sen jälkeen päärautatieasemalle (gps:ään paikka talteen), annetun ohjeen mukaan liikenneympyrästä # 1 kohti Roomaa ja liikenneympyrästä # 2 ulos Monteneroon - ja taas oltiin jossain määrin eksyksissä koska sitä toista ympyrää ei vastaamme tullut koskaan. Eipä aikaakaan kun viereiseltä kukkulalta alas palattuamme huomasimme olevamme Camping MiraMaren portilla, josta meille tarjottiin bungalowia kahdeksi yöksi hintaan á 100 €/yö. Pyörätkin saatiin parkkiin aivan lähelle, kuvan näkyvän sinisen bungalowin vasempaan päätyyn. Etupihan paksu sepelimatto oli liikaa mukana olleille, sivuseisontatukien alle laitettaville kymmensenttisille lätkillekin, joten pyörät jätettiin suosiolla hieman kovemmalle alustalle. Leirintäalueen sijainti: noin 43 astetta 28' 48.69" N, 10 astetta 19' 58.34" E, Google Earthin kartan mukaan.

Pikainen majoittuminen, tytöt päästettiin uima-altaalle, vanhemmat lähtivät kauppaan (=> kylmät tuliaisoluet nautittiin hetken kuluttua parempiin suihin), päivän lämmin ruoka laitettiin valmistumaan ja loppupäivä olikin sitten vapaata oleskelua.

Itikoita ilmestyi illemmalla sen verran että kämpän sisälämpötila +26,4 astetta nousi ikkunoiden sulkemisen jälkeen nopeasti. Väliaikainen apu oli avata ulkoikkunoita noin sentti ja pitää liesituuletinta täysillä koko yö sekä nukkua korkeintaan lakanan alla. Hyvin siellä silti tarkeni, hyttysverkkoja oli täälläkin ikävä. Jaanalle ei sekään riittänyt nukkumiseen takana näkyvän kerrossängyn toisessa kerroksessa.

Siispä soveltamaan ja tulos näyttää tältä:

2006-Italia-Miramare-Jaana-nukkuu-keittiossa-ja-Laura-omassa-teltassa-takana.jpg

Aika huolettomasti oli kyseiset mökit kasattu päätellen esimerkiksi suihkuhuoneen lattian (puuttuvista) kaadoista ja vessan kynnyksestä. Suihkuvesi nimittäin valui pidemmän suihkusession jälkeen melkein keittiöön saakka, ellei sisäpuolelle muistanut virittää jotain pyyhettä tai muuta välinettä padoksi. Olikos tuo sitä järjestettyä lattioiden pakkomoppausta?

Bungalowien käyttöaste vaikutti olevan aika suuri jo tähän aikaan vuodesta, yleisimmän vuokrausajan ollessa vähintään viikon verran kerrallaan.

Alkuun    Ensimmäinen sivu    Edellinen sivu    Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu