Document made with Nvu                                                                                                                                            10/25

Ensimmäinen sivu        Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu

Matkakertomus 2006 (Alpit ja Korsika)

Päivä 9. Päivä Nizzassa

13.6.2006.
Laura:
Syötiin aamupala ja mentiin bussilla (#14) keskustaan. Oli kuuma, joten menimme rannalle, vesi oli jo aika lämmintä. Kävelimme rantakadulla ja söimme pienessä pizzeriassa rannan lähistöllä. Kävimme kiertoajelulla, joka kesti vajaan tunnin. Illalla tulimme takaisin bussilla ja kävelimme hetken hostellin lähistöllä, sitten nukkumaan.

Kuva bussi- ja kaupunkijunalipuista sekä näkymä hostellin parvekkeelta Nizzan keskustaan päin:

Kari:
Aamupala kuului hintaan joten ei muuta kuin porukalla alakerran ruokahuoneeseen nauttimaan tuoretta patonkia, kahvia ja kaakaota sekä paria laatua mehuja, maitoa, muroja ja erilaisia marmeladeja. Hyvin riittivät niissä olosuhteissa. Aamiaisella bongattiin myös pari suomalaista nuorta tyttöä, jotka olivat Interreilaamassa niillä kulmilla.

Illemmalla samassa keittiössä tehtiin kunnon sapuskoita tarjolla olevilla välineillä, henkilökunnan ruuanvalmistustiloihin ei sen sijaan ollut asiakkailla asiaa. Keittiön varustelutaso oli aavistuksen rajoittunut eikä jonottamisiltakaan vältytty (muun muassa toiset keittolevyt pysyivät kylminä koko ajan).

Kuvassa etuvasemmalla näkyvistä uimarannoista sen verran että vesi oli uimakelpoista, hienorakenteista rantahiekkaa ei ollut missään mutta pientä kiveä riitti senkin edestä. Rantatuoleja olisi saanut vuokrattua aidatuista rannan osista á noin viidentoista euron päivähintaan. Pohjoismaalaiselle tuolla käytössä olleissa niin sanotuissa uima-asuissa oli tuskin paljoakaan kummeksumista, vaikka ainoa käytetty vaatekappale saattoi pienemmillään olla samaa kokoluokkaa kuin tavallinen tulitikkuaski, jos aina sitäkään.

Nizza vaikutti varsin mukavalta kaupungilta ainakin näin lyhyen vierailun perusteella. Kaupungissa riittäisi käveltävää kuten muissakin vastaavankokoisissa ja ikäisissä paikossa. Turistisesonki ei vielä ollut alkanut joten tarjoilijoiltakin irtosivat hymyt vielä tässä vaiheessa.

Alkuun    Ensimmäinen sivu    Edellinen sivu    Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu