madewithNvu80x15clear.png                                                                                                                                              9/19

Ensimmäinen sivu    Edellinen sivu    Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu

Päivä 8. Päivä Aberdeenissa (11.6.2004)

Laura:
Aamupalan jälkeen lähdimme linja-autolla rannalle. Rannalle tullessa hiekkaa ei näkynyt paljoa, mutta lähtiessä ainakin 10 metriä oli tullut esiin. Keräsin tosi paljon simpukoita. Kun rannalla alkoi sataa, menimme syömään jäätelöä. Sitten jatkoimme simpukoiden keräämistä, minä kastuin koska taas alkoi sataa vettä. Näimme delfiinejä hyppimässä erään laivan luona.

Sitten lähdimme linja-autolla keskustaan. Kiersimme kauppoja.

Eräässä kauppakeskuksessa söimme lasagnea ja kananugetteja. Illalla pesin simpukkani ja pakkasin ne varovasti kassiini.

Huonot asiat: satoi vettä, jaloille tuli kylmä vedessä ja oli paljon kuolleita rapuja.

Hyvät asiat: äiti osti minulle yöpuvun, näimme delfiinejä ja jäätelö oli hyvää.
Jaana:
Heräsin klo 07:15. Me lähdimme heti aamupalan jälkeen rannalle. Me menimme sinne linja-autolla.

Minä ja Laura menimme etsimään simpukoita. Niitä löytyi tosi paljon, mutta alkoi yhtäkkiä sataa, niin ei voinut enää kerätä simpukoita. Me menimme sateen suojaan kauppoihin. Kun olimme rannalla niin me näimme delfiinejä. Ne hyppivät tosi hienosti. Rannalla minä tallasin vahingossa meduusan päälle. Ostoskeskuksessa käynnin jälkeen me lähdimme kohti kauppaa.

Menimme linja-autolla keskustaan ostoskeskuksen lähelle ja kävelimme siltä sitten ostoksille. Äiti osti minulle yöpuvun ja farkku-shortsit.

Tyhmin asia: vesisade

Kivoin asia: simpukoiden keräily
Irma:
Sateinen päivä mutta lapsilla kuitenkin hinku rannalle simpukoita keräämään. Eihän siinä muu auttanut, sontikat mukaan ja bussilla rannalle. Tytöt keräsivät sateessa simpukoita ja me katselimme. Sadepäivänä ei intoa riittänyt tallaamiseen joten nyt on hyvä tilaisuus taas shoppailla!

Alkuun

Bussilla palattiin takaisin kaupunkiin ja tyttöjen perässä kiertelemään pitkin vaatekauppoja. Jaana löysi lopulta itselleen farkku-shortsit.
Kari:
Kello 07 hereille ja liikkeelle. Eipä ole kovin puheliasta tämän hostellin vierasväki, muutama sentään vastaa huomenen toivotukseemme. Siis tasapeli. Sen sijaan henkilökunta oli, kuten kaikkialla muuallakin, erittäin luontevaa ja auttamishaluista.

Sisäoven koodi vaihtui taas, joten asiaton liikkuminen asukkaiden tiloissa oli sikäli suojattu hyvin. Hostellin ulko-ovella oli myös asianmukainen hälytin yöllistä ovivalvontaa varten. Kun ovi lukittiin tiettyyn aikaan yöllä, niin pääsy sisään onnistui seuraavan kerran vasta aamulla.

Ajoimme bussilla 14A meren rantaan, maleksimme pari tuntia rantaa pitkin edestakaisin siten, että me vanhemmat olimme ylhäällä ja lapset nenä kiinni hiekassa vesirajassa, siihen päälle pikainen - kolme tuntia tai ylikin - pyrähdys muutamassa eri megamarketissa ja perhelipulla (4,60 £ koko päivä) loput ajot (bussireitti #15 kokonaan läpi). Kun olisi pitänyt silmänsä kunnolla auki eli lukenut ne bussin seinien mainokset ajoissa, niin perhe-lippuhan se olisi tietysti pitänyt heti alussa ostaa, kertalippujen maksettua 4.20 £ yli kolmelta pysäkinväliltä.

Sadetta riitti, onneksi sitä tuli lähinnä kuuroina. Pääkadulla meni reilusti aikaa kauppoja kierrellessä, eräästä musiikkikaupasta tarttui mukaan pari kauan etsittyä Steel Eye Spanin cd:tä.

Muuan vanhempi mummo alkoi ajankulukseen keskustelemaan erään kaupan käytävällä, hän kun oli odottamassa noin 50-vuotiasta tytärtään kaupasta, josta hän kohta viisine kasseineen jo saapuikin. Mummo "ei enää jaksanut hänen perässään juosta", jolloin tuli elävästi mieleen muuan lähipäivien kauppakierros Edinburghissa. Jos kerran "pojat ovat aina poikia" niin ei se näköjään paljoa ikä paina "kaupoilla aina ja iäti kiertelevää tyttöäkään" ;-)

Lähikaupasta haettiin lisää evästä ennen paluuta kämpille, jossa oli jo kolmaskin moottoripyörä etupihalla parkissa.

Heikille (R) laitettiin e-postia synttäreidensä johdosta.

Suihkuun ja uutta t-paitaa päälle sovittamaan (olivat tarjouksessa: kolme kympillä). Jaana ja Laura pesivät simpukan kuoria vessassa; seassa oli yksi eläväkin, joka pääsi lyhyelle lentomatkalle ikkunasta.. Niitä ei enää pakattu sivulaukkuihin ilman Minigrip-pusseja.

Alkuun    Ensimmäinen sivu    Edellinen sivu    Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu