madewithNvu80x15clear.png                                                                                                                                            18/19

Ensimmäinen sivu    Edellinen sivu    Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu

Päivä 17. Göteborgista Tukholmaan (20.6.2004)

Göteborg - Tukholma, 480 km.

Laura:
Aamupalan jälkeen lähdimme ajamaan kohti Tukholmaa. Matka oli noin 480 km. Seawindin laiva Skywind lähti noin 20.05 Ruotsin aikaan.
Laivassa söimme ja kävimme kaupassa ostamassa karkkia. Sitten menin Jaanan kanssa hyttiin, äiti ja iskä jäivät juomaan juomansa loppuun. Menin nukkumaan yhdentoista aikoihin.

Huono asia: matkalla satoi vettä, laivaa piti odottaa aika pitkään.

Hyvät asiat: aamupala oli hyvä ja loput rahat sai tuhlata karkkeihin, Tukholmaan tullessa kävimme syömässä grillillä.
Irma:
Aamupalan jälkeen matka taas jatkui. Edessä oli pitkä ajopäivä eikä oikein enää osannut matkatekoa ottaa lomana tai maisemia ihaillen. Aikaa oli riittävästi joten poikkesimme katsomassa Kolmårdenin eläinpuistoa. Karttojen mukaan paikka näyttäisi tutustumisen arvoiselta mutta jää kyllä toiseen kertaan, pari tuntia ei kuitenkaan riittäisi.

Tukholman läpiajossa ei ollut ongelmia ja suoraan satamaan saavuttiin Karin ohjaamana. Laivaa jouduttiin odottelemaan jokunen tunti, mutta aika meni rattoisasti muiden motoristien kanssa seurustellen. Laivana oli SkyWind joka oli selvästi hienompi kuin tulomatkalla ollut SeaWind. Siitä suoraan taxfree -ostoksille, vähän murua rinnan alle ja koisaamaan. 
Kari:
Kello 07.30 ylös ja hostellin aamiaiselle. Erinomaista kahviakin oli tarjolla ja tupa täynnä väkeä, osin tuttuja kasvoja laivalta. Ulkona oli puolipilvistä, sateen todennäköisyys enemmän kuin suuri.

Palasimme tuloreittiämme Vätternin suuntaan, jonkinmoinen viikonloppuruuhka oli havaittavissa etenkin Tukholman päässä. Pari lyhyttä kunnollista ukkoskuuroakin kohdattiin.

Kolme autoilevaa "herrasmiestä" oli tavattu tähän mennessä ja ne kaikki olivat valitettavasti tänään Ruotsissa, taisi viikonlopun loppuminen käydä yleisesti päreisiin (Irma oli kahdesti kohteena autoja tiellä # 40 normaalisti ohittaessaan ja kolmannen kerran yhdessä Jonköpingin reunan liikenneympyrässä). Kiilausta kolmannella, jota ne samat autoilijat eivät Suzukini kanssa harrastaneet kertaakaan - en ilmeisesti näyttänyt riittävän hentoiselta kiilattavaksi tai sitten Irman kuussatanen oli muuten helpomman kohteen näköinen? 

Pysähdyimme Mantorpissa rr-radan vastapäätä bensatankille, jossa aloin tutkimaan miksi ketju tuntui ajaessa taas epäilyttävän kuivalta. Syykin selvisi pian, sillä molemmat ohuet tiputusputket paksumpine silikonikiinnitysputkineen (varaosanumero SA-0170, Dual Injector Injector Assembly, hinta 0.95£ firman kotisivujen mukaan) olivat lentäneet pois, syynä hieman liian löysällä ollut injectorin kiinnitysruuvi sekä ketjun ja rattaan muodostama nielu, joka imaisi ne. Vaikka öljyä tippuikin edelleen ketjuille (tiivisteiden päälle) niin sisempänä oleville rullille sitä ei riittänyt, varsinkaan kovassa sivutuulessa. Varaosat esiin ja 2 minuuttia myöhemmin homma oli taas kunnossa. Hyvän tuntuinen systeemi, joka vaatii oman seurantansa ainakin ensialkuun.

Seitsemän pyörää ajoi Sky Windiin, joka on melkoisen hieno paatti kyllä, ehdottomasti paras koko reissulla! Jonossa oli myös Yamahan Diversion 900:lla ajeleva kaveri, kuulin myöhemmin että hänellä oli olleet liperit kaulassaan. Kyseinen henkilö hävisi sataman Check Innista ulospäin eli taisi sittenkin jonottaa väärään laivaan; no sattuuhan sitä mukavanoloiselle pastorillekin(?).

Ruokailu, ostokset juhannusjuomineen, suihku, kevyt iltaruokailu, hetki illalla näköalabaarissa maisemia katselemassa ja ennen puoltayötä unta kaaliin. 

Alkuun    Ensimmäinen sivu    Edellinen sivu    Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu