madewithNvu80x15clear.png                                                                                                                                            17/19

Ensimmäinen sivu    Edellinen sivu    Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu

Päivä 16. Yö Göteborgissa (19.6.2004)

Laura:
Vietimme aamun kannella. Lounaan söimme Seven Seas -ravintolassa. Minä soin 2 lautasellista pääruokaa ja yhden alkupaloja. Jälkiruoaksi söin tuulihatulta maistuvaa kakkua jossa oli täytteenä kermavaahtoa ja koristeena mansikka. Ruoan jälkeen kävin ostamassa kaktuksen ja salmiakin makuisia pastilleja 4 rasiallista kumpaakin. Sitten pelasimme korttia. Jonka jälkeen menimme pakkaamaan tavaramme.

Laiva tuli satamaan n. 17.30 Ruotsin aikaa. Lähdimme ajamaan kohti Torrekullaa. Matkalla satoi vettä. Torrekullassa kuivasimme vaatteitamme ja söimme huoltoasemalta ostamiamme pullia ja joimme limsaa. Menin nukkumaan n. 22.00.

Huonot asiat: satoi vettä, kaktuksen makuiset Läkerolit eivät ole hyviä, eräät henkilöt pärisivät illalla koska olivat syöneet kuulemma liikaa suolapähkinöitä.

Hyvä asia: ruoka oli tosi hyvää!
Jaana:
Muistiinpanot päättyivät tähän.
Irma:
Tuuli alkoi olla jo sen verran kova, että laiva keikkui ihan mukavasti. Naapurihytissä joku voi oikein kuuluvasti huonosti. Aloin jo huolestua myös pyörästä, olinko osannut sitoa sen riittävän hyvin. Asia piti käydä tarkastamassa kuin pysähdyttiin Norjassa. Pyörät olivat pystyssä, joten asia kunnossa.

Laiva saapui takaisin lähtösatamaansa Göteborgiin klo 17.30.

Torrekullan hostelli oli varattu tulomatkalla, joten tuttua reittiä oli helppo ajaa kohti hostellia.
Kari:
Aamuyöllä joskus neljän aikoihin otettiin naapurilooshista lentävä lähtö vessan suuntaan, laiva tehtyä aikansa jonkinlaista korkkiruuvi-liikettä: hidasta vaapuntaa sivulta toiselle, samalla pallon ulkopintaa kiertäen.. Vähemmän hauska liikesarja, onneksi se ei vaikuttanut pahemmin meihin. Ylemmissä kerroksissa liike olisi ollut kertaluokkaa suurempi ja erilaiset ruuansulatusongelmat todennäköisempiä, edellisvuoden lyhyt reissu Välimerellä ja Laura muistaen.

Aamupala: 2 kahvikuppia, kolmioleipäpala, 2 mehua ja 2 viineriä hintaan 7.30 £ Arcade Baarissa.

Muutama tunti lepoa takakannella, josta siirtyminen Seven Seas -ravintolan jonoon kello 13.30 (vesineen 32,40 £. Kalja olisi ollut taas halvempaa esimerkiksi pullotettuun veteen verrattuna). Laura söi jälleen kerran niin että tuntui: taisivat broileri, alkupalat, spagettikastike ja muut olla taas maun mukaisia (tai tytöllä oli pitkään kehittynyt, mutta kaamea nälkä)?

Hetki lisää unta ja ruumaan odottamaan purkua. Joku onneton pisti laivan takaluukun vasta raotuttua moponsa tietysti heti käyntiin (olisikohan ollut kiire Mantorppiin ajoihin) ja yhden pakettiauton kuski tuli paikalle todella myöhässä, aiheuttaen hienoisen ruuhkan autojen purkuosastoon. Normal.

Torrekullaan mennessä poikkesimme vielä bensa-asemalle, nautittiin hedelmiä huoneessa, pistettiin muistiinpanot vähän parempaan kuntoon, hampaanpesu ja pää tyynyyn, liiemmälti kukkumatta.

Alkuun    Ensimmäinen sivu    Edellinen sivu    Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu