madewithNvu80x15clear.png                                                                                                                                              1/23

Ensimmäinen sivu    Edellinen sivu    Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu   Viimeisimmät muutokset: 3.3.2008

Matkakertomus 2002 (Saksa, Itävalta, Italia, Korsika, Andorra, Espanja ja Sveitsi).

Tämä matkakertomus on rakennettu siten että alussa on yleinen osuus, sitten seuraavat ajopäivät toisiaan ja viimeisinä tulevat loppusanat, kaikki omina sivukokonaisuuksinaan. Sivulta toiselle pääsee jokaisen sivun ylä- tai alareunan linkkien avulla, sivun sisällä takaisin alkuun pääsee vasemman reunan Alkuun-linkeillä. Oikeanpuoleisin linkki vie Lauran Matkat-sivulle.

Linkit suoraan asianomaisille sivuille:

Päivä 1. Imatra - Hanko -Itämeri (1.6.2002)
Päivä 2. Itämeri - Rostock - Halle (2.6.2002)
Päivä 3. Halle - Sölden (3.6.2002)
Päivä 4. Sölden (4.6.2002)
Päivä 5. Sölden - Riva Del Garda (5.6.2002)
Päivä 6. Riva Del Garda - Pisa (6.6.2002)
Päivä 7. Pisa - Livorno - Bastia (7.6.2002)
Päivä 8. Bastia - Cap Corse - Bastia (8.6.2002)
Päivä 9. Bastia - Nizza - Ventimiglia (9.6.2002)
Päivä 10. Ventimiglia (10.6.2002)
Päivä 11. Ventimiglia - L’Estartit (11.6.2002)
Päivä 12. L’Estartit - Andorra (12.6.2002)
Päivä 13. Andorra - Barcelona (13.6.2002)
Päivä 14. Barcelona (14.6.2002)
Päivä 15. Barcelona (15.6.2002)
Päivä 16. Barcelona (16.6.2002)
Päivä 17. Barcelona - Chamonix Mt Blanc (17.6.2002)
Päivä 18. Chamonix Mt Blanc (18.6.2002)
Päivä 19. Chamonix Mt Blanc - Lörrach (19 .6.2002)
Päivä 20. Hampurg Altona - Rostock - Itämeri (20.6.2002)
Päivä 21. Hanko - Imatra (21.6.2002)
Yhdistelmä

Vaihtoehtona on myös hakemiston ja kaikki sivut sisältävä täysi versio

Yleistä

Matkan ajankohta oli 1.-21.6.2002.

Matkan pääasiallisena tarkoituksena oli tutustua Barcelonan MopoGP-kisoihin kiertäen sinne Söldenin ja Garda-järven (osin sekä Korsikan että L'Estartitin) sekä Andorran kautta. Paluumatkalla oli myös Chamonix Mt Blanc suunniteltu kohde ennen Lörrachin autojunan asemaa. Makulla olisi ollut hyvä samoilupätkäkin vuoristossa tarjolla mutta se jäi huonon sään vuoksi väliin.

Matkareitti taltioituna

1) Route 66 (2003): Rostock-Livorno, Korsika, Nizza-Barcelona, Barcelona-Lörrach, Hamburg Altona-Rostock (yhteensä noin 9 kt)
2) MS AutoRoute (2003): Rostock-Lörrach, Hamburg Altona-Rostock (yhteensä noin 210 kt)

Osallistujat

Pyörillä: Jukka GSF-1200/S Bandit, Kari GSX-1100 ESD, Markku 1000 Honda Bold'Orr ja MikaR 1100 Moto-Guzzi California
Lentokoneella: Make, MikaO ja Pekka (Barcelona ja MotoGP-kisat)

Kalenteriin sidotut ja etukäteen maksetut kohteet 

1) (SuperFast Ferries) lautat (Hanko 1.6. ja Rostock 20.6.2002)
2) (Interhome) majoitus Barcelonassa (13.-16.6.2002), Jukalla ja MikaR:lla majoitus L'Estartitissa (9.-12.6.2002)
3) (DB Autozug) autojuna (Lörrach - Hampuri/Aaltona 19.-20.6.2002)
4) MotoGP:n kisaliput Barcelonan radalle 14.-16.6.2002

Muita kalenteriin sidottuja aikoja tai paikkoja ei ollut haittaamassa liikkumista aitoon kesälomatyyliin.

Kuskien ajokokemus oli vähintään kymmeneltä ajokesältä, pitkiltä reissuilta Suomen ulkopuolella, joten ajotapana oli löyhä porukka eli kuka tahansa saattoi milloin tahansa ajaa itselleen parhaaksi katsomaansa reittiä, tai jäädä paikoilleen muiden jatkaessa matkaansa.

Alkuun

Ajoreitti etukäteen arvioituna

Imatra - Hanko - Rostock - Sölden ("päiväksi laskettelurinteeseen ja/tai vaeltamaan porukalla Italian Alpeille") - Garda-järvi. MikaR:lla olisi sukellussafari L’Estartit:ssa, jonne Jukka lähtisi mukaan; Karilla ja Makulla olisi kohteena Pisa - Livorno - Korsika (Saaren ympäri- ja muutaman rallipätkän läpiajo. Nizza, Toulon, Marseille tai vastaava paluupaikka mantereelle) - Monaco (rantakadulle päiväkahville) - Ranska (Perpignanin seudulle leiriin ennen Andorraan menoa) - Andorra - Barcelona (MotoGP) - Chamonix Mt Blanc - Sveitsi -  Saksa/ Lörrach - Hampuri - Rostock - Hanko – Imatra.

Toteutunut, allekirjoittaneen ajama reitti näkyy päiväkohtaisessa tarkemmassa osuudessa. Päivittäinen ajomatka pysyi nautittavan lyhyenä, joskus ajopäivinä kilometrejä kerääntyi enimmillään vajaat 900. Ajomatka ei niinkään rasittanut vaan ympäröivät olosuhteet. Maisemat on kuvattu valokuvin ja kortein, ei niinkään tässä tekstissä sillä jokainen kokee ne kuitenkin omalla tavallaan.

Pitkään suunniteltu reissumme oli luokassa A2 = olimme liikenteessä miesporukalla (omat ja MikaO:n kotiin jääneet perheenjäsenet viettivät samaan aikaan yhteistä rantalomaansa Pärnussa) mutta toisaalta vakavarainen sponsorikin puuttui eli piti välillä miettiä mihin rahansa parhaiten sijoittaisi. MikaR:n sattuva toteamus: ”Koska meillä ei ollut aivoja mukana niin kaikki hoidettiin miten missäkin tilanteessa parhaaksi katsottiin” => jos esimerkiksi huvitti ajaessa hieman eksyä niin siitä vaan, itse lainkaan kipua tuntematta..

Yhteydenpito

Porukan ja Suomessa olevien perheiden välillä hoidettiin pääosin tekstiviestein. Mukana näkyvät tekstiviestienhinnat ovat Soneran kanssa sopimuksen tehneiden yhtiöiden laskuttamia, todellisia hintoja (kännykkäni oli automaatilla koko ajan). Pyörissä ei ollut PMR- tai muita vastaavia puhelimia eli paikallisesti homma hoidettiin vilkuilla sekä käsi- ja muilla vastaavilla merkeillä.

Nettikahviloita havaittiin vain muutamia joskaan niitä ei kovin aktiivisesti mistään etsittykään.

Lisätietoja

- http://www.superfast.com/Baltic/Finnish/index.asp
- http://www.dbautozug.de/eindex.html
- http://www.interhome.fi/

loput ovat tekstin seassa.

Alkuun    Ensimmäinen sivu    Edellinen sivu    Seuraava sivu    Viimeinen sivu    Matkat-sivu